Egy cég képviselete nálam nem csak azt jelenti, hogy van egy cég, annak vannak jogi problémái, aztán a jogi problémákat céges szinten megoldjuk.
Egy vállalat, egy vállalkozás mögött értelemszerűen emberek állnak, akár tulajdonosi szerkezetben, akár cégvezetői szinten. Ők azok, akik miatt a cég az, ami. Különösen a cégvezető (egyszerűség kedvéért nem használom a vezető tisztségviselő jogi kategóriát) az, aki a cég “arca”. Egy céget a legtöbbször az alapján ítélnek meg, hogy ki képviseli. És a cégvezető nem a cég, ő is ember, neki is megvannak azok a mindennapi problémái, melyek nem a céggel kapcsolatban merülnek fel, de ugyanúgy megoldásra várnak.
Ez az oka annak, hogy a magam részéről nem tudom elképzelni a hatékony céges jogi képviseletet, ha nem látom mögötte az embert. Ezért is van az, hogy az általam képviselt cégek vezetőivel kialakítom azt a nexust, ami nem feltétlenül csak a céges problémák megoldására szűkül le. (pl.: közös üzleti ebédek)
Azt gondolom, az emberi tényezőt nem vehetjük ki a képletből, ha hosszútávon és hatékonyan akarjuk képviselni a céget. Ahogy írtam én szeretek “saját bejáratú ügyvéd lenni”,
Mert az is cégvezetői profizmust tükröz, ha valaki rendelkezik ilyen jogi háttérrel. Persze nálunk még nem divat, máshol viszont elképzelhetetlen, ha egy cégvezetőnek, illetve cégnek nincs állandó jogi képviselete.
Mindenesetre a saját ügyfélkörömben sikerült “meghonosítani” ezt a szemléletet és láss csodát, tökéletesen működik, sőt egyik Ügyfelem szabályosan “roadshow”-zik azzal, hogy szó szerint vette azon írásomat, ha elakad egy üzleti tárgyaláson valamilyen jogi probléma miatt, befejezi a beszélgetést megissza a kávéját átadja a partnerének a névjegykártyámat és közli, innentől kezdve az Ügyvédemmel fogja folytatni a beszélgetést.
És hogy őszinte legyek, engem ez a legkevésbé sem zavar. Sőt, kifejezetten örülök neki, hogy valaki anélkül kíván profi üzletember lenni, hogy nem gondolja magáról azt, hogy polihisztor.