A témához tartozó videó linkje lejjebb található!
Talán nem sértek meg senkit azzal, ha azt mondom, hogy a biztosítók nem Grál lovagok. Ha igen, akkor vállalom, ugyanis az elmúlt húsz év mondatja velem ezen gondolatot. De egy biztos, nem nagyon szeretnek fizetni. Nem titok, hogy ügyvédi pályafutásom kezdetétől foglalkozom kártérítési joggal. Ezen belül speciálisan közlekedési balesetben vétlenül sérült személyek képviseletét látom el a biztosítók és a rendőr hatóságok előtt.
A témához tartozó videó itt érhető el: https://bit.ly/BALESET
Mert mi is történik egy baleset bekövetkezésekor, különösen akkor, ha az személyi sérüléssel jár? Két eset lehetséges:
Ha a sérülések 8 napon belül gyógyulnak akkor szabálysértési eljárás indul az elkövetővel szemben. Ha 8 napon túl gyógyulnak a sérülések akkor büntetőeljárás. Mindkettő esetre igaz azonban, hogy a vétkes fél kötelező felelősségbiztosítása alapján a biztosítója köteles helyt állni az okozott sérülésekért, anyagi kárért stb.
És a “bokszmeccs” akkor kezdődik, amikor bejelentekezünk a biztosítónál az Ügyfél igényének érvényesítése érdekében. Önmagában az a körülmény, hogy átlagosan 30 napon belül jön az első válasz, ami semmi másról nem szól, hogy milyen iratokat kér még a biztosító a kár ügy érdemi elbírálása érdekében teljesen elfogadott.
Bár tudnék olyan biztosító társaságot említeni, amely rendszeresen túllép a 30 napon jobb esetben vagy nekem kell “zaklatnom” őket, hogy “mi újság az ügyben?”, mivel válaszra nem igazán méltatnak. De hála Istennek nem ez az általános.
Azt nem részletezem, hogy a biztosító “papírgyűjtése” során rengeteg felesleges kört futunk, a nem jól olvasható a másolattól kezdve a nem érkezett meg a kért – holott ténylegesen megküldött – dokumentumig.
Végül amikor már nincs tovább, és minden megvan akkor érkezik a peren kívüli ajánlat a fizetendő sérelemdíj és kártérítés összegéről. Az elmúlt 20 évben egyetlen magyar biztosító társaságot tudok mondani, amely korrekt és baleseti sérülésekkel, valamint a bírói gyakorlattal összhangban álló ajánlatokat szokott tenni. Most a külföldi példákat nem említem, azokban az esetekben is csak a német biztosító társaságokról tudok pozitív példákat emíteni.
Én a magam részéről nem nagyon futnám le ezeket a hosszadalmas peren kívüli köröket és bíróság elé vinném az ügyet.
Az viszont tény, hogy az Ügyfelek 90%-a mindenképpen peren kívül szeretné az ügyet lezárni. Ez logikus, hiszen egyrészről egy baleseti trauma feldolgozása nem könnyű és egy bírósági eljárás során többször “felszakad a seb”, másrészről az emberek többsége nem akar bíróságra járni. Ezeket az indokokat természetesen megértem és értelemszerűen a munka módszerünket is úgy dolgoztuk ki az elmúlt években, hogy lehetőség szerint peren kívül és ügyfél elégedettséggel záródjanak az ügyek.
Persze mindezt abból az alaptézisből kiindulva kell megoldani, hogy a biztosító társaság nem rohan hozzánk verve az ajtónkat, hogy fizetni akarunk és úgy akarunk fizetni, ahogy az nekünk jó.
De így szép nyerni, mert nem egyszerű és van benne kihívás. Viszont mivel az említett alaptézis igaz, és ha már balesetet szenvedtünk, azt javaslom, hogy ne kezdjünk önálló partizánakcióba a biztsosítók ellen, hanem forduljunk szakemberhez.