A témáról készült videó a cikk alján látható!
Örök kérdés gazdasági válságok idején, hogy mit tegyünk, hogyan tovább, létezik-e egyáltalán kiút a válságból? A gazdasági válságok minden szektort érintenek, a dominó elv alapján a gazdasági életben megjelenő recesszió átterjed a magánszektorra is.
Ilyenkor a gazdasági élet szereplői minden egyes válság idején döntés kényszerbe kerülnek. Dönteni kell arról, hogy tovább folytatják-e a tevékenységüket, és sokszor megszorító intézkedéseket kell hozniuk.
Csak az a nem mindegy, hogy hogyan csapódik le ez a multiknál, illetve hogy a kis- és középvállalkozásoknál. Értelemszerűen nem lehet ugyanaz a válságkezelési stratégiájuk.
Míg adott esetben a Microsoft elbocsát 10.000 embert, az maximum egy statisztikai adat. De mit csináljon egy kis- vagy középvállalkozó?
A válság miatti munkaviszony megszüntetésben nem hiszek, szerintem nem megoldás. Viszont egy dolgot megfigyeltem az évek során. Azok a vállalkozók, akik a különböző gazdasági recessziók ideje alatt ugyanazt várják, mint amikor szárnyal a gazdaság, azaz, termelünk, szolgáltatunk, a megtermelt áru mennyiséget vagy szolgáltatást eladjuk, azt megveszik és mindenki mosolyog, de ehhez nem tesznek semmit hozzá, csak várják hogy kívülről oldja meg valaki helyettük a problémát (pl.: gazdaságélénkítő hitelek, hitel átütemezés, járulékkedvezmények stb.) az soha nem lesz megoldás, és megkockáztatom nem lesz hosszú életű a vállalkozás, maximum túlélő üzemmódban “elketyeg”
Van egy kedvenc kifejezésem: “válságkezelési intelligencia”. Válság idején szüksége van válság menedzselésre. Ilyenkor kell megvizsgálni azt, hogy milyen tartalékok vannak a cégünkben, melyekkel rosszabb esetben rövid távon, jobb esetben hosszabb távon működtethető a cég anélkül, hogy hitelfelvételre vagy létszámleépítésre kényszerül.
Ilyenkor kerülhetnek prioritásba a kintlévőségek kezelése, behajtása, szerződéses struktúrák átdolgozása, a munkavállalók munkaviszonyának megőrzését célzó egyéb intézkedések pl.: oktatás.
És ne felejtsük el, hogy nagyon igaz a mondás: “zavarosban lehet a legjobban halászni”, jelen esetben arra gondolok, hogy válságok idején jöhetnek az ötletek azon újításokra, melyek megfelelően reagálhatnak a piaci változásokra hosszabb távon.
Az innováció mindig előbbre visz. Soha nem hittem a spórolásban, az újításban viszont igen.
Még akkor is, ha ideiglenesen úgy tűnik, hogy indokolatlanul kell mélyen zsebbe nyúlni. Viszont hosszabb távon a bevétel is úgy növekszik, ha teszünk érte és nem a sült galambot várjuk vagy azt, hogy valaki kívülről majd “segít” rajtunk.
A tartalomról készült videó: https://bit.ly/ÉPÍTENI_VAGY_ROMBOLNI