dr. Meggyes Attila
Megjelenés: 2024.02.29.

MIÉRT NE AZ ÜGYFÉL ÍRJA A LEVELET A KÖVETELÉSKEZELŐ CÉGEKNEK?

A cím nem egyfajta degradációra, azaz bárki leértékelésére utal. Mindenki képes levelet megfogalmazni a saját ügyében, ha és amennyiben felszólítást kap egy vélt tartozása megfizetése miatt. Sőt tapasztalataim szerint az Ügyfelek többsége maga “veszi fel a kesztyűt” ha és amennyiben régóta elévült tartozása miatt megkeresést kap az úgynevezett követeléskezelő cégektől. Aztán valahogy mégis jogi képviselőnél…

A cím nem egyfajta degradációra, azaz bárki leértékelésére utal. Mindenki képes levelet megfogalmazni a saját ügyében, ha és amennyiben felszólítást kap egy vélt tartozása megfizetése miatt. Sőt tapasztalataim szerint az Ügyfelek többsége maga “veszi fel a kesztyűt” ha és amennyiben régóta elévült tartozása miatt megkeresést kap az úgynevezett követeléskezelő cégektől.

Aztán valahogy mégis jogi képviselőnél köt ki az ügy előbb utóbb. Hogy miért? A választ kizárólag a saját tapasztalataimból levont tanulságok alapján tudom megadni.

Az elmúlt időszakban 16 különböző Ügyfél ügyében írtam 5 különböző pénzügyi szolgáltatónak levelet. Mindegyik esetben hasonló tényállás alapján keresték meg “tartozása” megfizetésére.

Mindegyik esetben azonban azonos volt az, hogy ezek a “tartozások” 2003 – 2009. közötti időszakban valamikor lejáró tartozások voltak azzal, hogy az Ügyfeleket senki semmilyen formában nem kereste az eltelt időszakban, hogy rendezze a tartozását.

Nos ezek a követelések bizony elévültek.

Ez azt jelenti, hogy sikeresen érvényesíteni nem lehet bíróság előtt egyiket sem. Nyilvánvalóan a pénzügyi szolgáltató cégek “próbálkozásai” érthetőek, hiszen van olyan aki a felszólításra önként teljesít.

Önként az elévült követelést is lehet teljesíteni.

De visszatérve az említett ügyekben az Ügyfelek mindegyike érvekkel alátámasztva levelezgetett a pénzügyi szolgáltatókkal, azonban süket fülekre találtak, sőt egyre keményebb hangvételű leveleket kaptak, hogy fizessék meg a tartozást.

Ezt követően kerestek meg azzal, hogy képviseljem őket. Az elküldött 16 levélből 9 esetben érkezett eddig válasz, ebből 7 esetben elismerte a pénzügyi szolgáltató az elévülést, 2 esetben ugyanaz a sablon jogi nonszenszeket tartalmazó levelet küldték meg nekem, mint az Ügyfeleknek.

Mi történt a 7 esetben?

Egyetlen dologra tudok csak gondolni. Finoman fogalmazva az érintett pénzügyi szolgáltatók mindaddig, amíg magánszemélyként leveleztek az Ügyféllel addig nem vették komolyan az Ügyfelet.

Természetesen én sem varázsigéket írtam a saját levelemben, melyek hatására változott az álláspont, csupán teljesen konkrét jogi érvekkel alátámasztott tényeket rögzítettem, amit hívhatunk sakk matt szituációnak.

Talán pont ez az oka annak, hogy szakemberre bízzuk a jogi ügyeinket. Most nem minősíteném azt a szituációt, hogy az Ügyfeleket nem veszi komolyan az érintett szolgáltató, de azt hiszem, néha nem érdemes magunk küzdeni olyan esetekben, amire megvan a szakértelem másnál.

dr. Meggyes Attila

Cégeknek/magánszemélyeknek

Cégeknek/magánszemélyeknek
  • Összes
  • Cégek jogi képviselete (45)
  • Közélet (44)
  • Balesetben sérült személyek jogi képviselete (9)

Címkék

Címkék
  • All
  • cégvezetekők (1)
  • ügyvéd (1)

Televíziós interjú

Televíziós interjú
  • Összes videó
  • nem (74)

Törlés

Találatok megtekintése