A cím nem egyfajta degradációra, azaz bárki leértékelésére utal. Mindenki képes levelet megfogalmazni a saját ügyében, ha és amennyiben felszólítást kap egy vélt tartozása megfizetése miatt. Sőt tapasztalataim szerint az Ügyfelek többsége maga “veszi fel a kesztyűt” ha és amennyiben régóta elévült tartozása miatt megkeresést kap az úgynevezett követeléskezelő cégektől.
Aztán valahogy mégis jogi képviselőnél köt ki az ügy előbb utóbb. Hogy miért? A választ kizárólag a saját tapasztalataimból levont tanulságok alapján tudom megadni.
Az elmúlt időszakban 16 különböző Ügyfél ügyében írtam 5 különböző pénzügyi szolgáltatónak levelet. Mindegyik esetben hasonló tényállás alapján keresték meg “tartozása” megfizetésére.
Mindegyik esetben azonban azonos volt az, hogy ezek a “tartozások” 2003 – 2009. közötti időszakban valamikor lejáró tartozások voltak azzal, hogy az Ügyfeleket senki semmilyen formában nem kereste az eltelt időszakban, hogy rendezze a tartozását.
Nos ezek a követelések bizony elévültek.
Ez azt jelenti, hogy sikeresen érvényesíteni nem lehet bíróság előtt egyiket sem. Nyilvánvalóan a pénzügyi szolgáltató cégek “próbálkozásai” érthetőek, hiszen van olyan aki a felszólításra önként teljesít.
Önként az elévült követelést is lehet teljesíteni.
De visszatérve az említett ügyekben az Ügyfelek mindegyike érvekkel alátámasztva levelezgetett a pénzügyi szolgáltatókkal, azonban süket fülekre találtak, sőt egyre keményebb hangvételű leveleket kaptak, hogy fizessék meg a tartozást.
Ezt követően kerestek meg azzal, hogy képviseljem őket. Az elküldött 16 levélből 9 esetben érkezett eddig válasz, ebből 7 esetben elismerte a pénzügyi szolgáltató az elévülést, 2 esetben ugyanaz a sablon jogi nonszenszeket tartalmazó levelet küldték meg nekem, mint az Ügyfeleknek.
Mi történt a 7 esetben?
Egyetlen dologra tudok csak gondolni. Finoman fogalmazva az érintett pénzügyi szolgáltatók mindaddig, amíg magánszemélyként leveleztek az Ügyféllel addig nem vették komolyan az Ügyfelet.
Természetesen én sem varázsigéket írtam a saját levelemben, melyek hatására változott az álláspont, csupán teljesen konkrét jogi érvekkel alátámasztott tényeket rögzítettem, amit hívhatunk sakk matt szituációnak.
Talán pont ez az oka annak, hogy szakemberre bízzuk a jogi ügyeinket. Most nem minősíteném azt a szituációt, hogy az Ügyfeleket nem veszi komolyan az érintett szolgáltató, de azt hiszem, néha nem érdemes magunk küzdeni olyan esetekben, amire megvan a szakértelem másnál.